
Over Jens Bouvin
Een digitaal marketeer met een journalistiek kantje
Zo omschrijf ik mezelf misschien wel het beste. De liefde voor het geschreven woord zat er immers altijd al in. Combineer dat nu met een gezonde dosis nieuwsgierigheid én een praktische kennis van digitale media...
En inderdaad: je krijgt een digitale marketeer die binnen jouw onderneming op zoek gaat naar nieuwswaardige content en die vervolgens zo optimaal mogelijk verspreidt op de gepaste communicatiekanalen.

De liefde voor het geschreven woord
Dáár is het voor mij allemaal begonnen. Je weet wel: hij die in de Whatsapp-groep de dt-fouten van zijn vrienden verbetert, het verschil tussen 'jouw' en 'jou' uitlegt op een familiefeest en alternatieven verzint voor de vaak misleidende krantenkoppen in de media.
Het vertaalde zich in een Bachelor Communicatiemanagement in Antwerpen en een Master in Meertalige Professionele Communicatie aan de KU Leuven. Een journalistieke opleiding? Ik geef toe: ik heb getwijfeld. Toch koos ik het professionele pad dat taal combineert met digitale marketing, media, beeldvorming en grafische opmaak. Daar zat muziek in.​
Leerde het digitale vak bij één multinational & meerdere KMO's
Na de schoolbanken volgde de afdeling Marketing & Communicatie bij bedrijven uit verschillende sectoren. Van de zeecontainers van Maersk Line en de sauzen van Pauwels tot de heftrucks van Motrac en de woningen van Ooms Woonrealisaties. Een boeiende leerschool waar ik vaak een éénmansafdeling was en dus mijn eigen vaardigheden maximaal moest ontwikkelen.
Ik ontdekte er in al die jaren het belang van sterke digitale content... én van de verschillende manieren waarop die waardevolle informatie kon worden ingezet. Maar bovenal: ik ontdekte er dat élk bedrijf nieuwswaarde heeft. Elke dag opnieuw. Het is alleen de kunst om iemand in huis te halen die het oppikt, uitwerkt en op kwalitatieve wijze publiceert op de juiste kanalen.



